El vostre cotxe en les millors mans.

CONSELLS

SISTEMA D'ESCAPAMENT
  • Cada quan és aconsellable revisar els conductes d'escapament?

    És aconsellable revisar els tubs d'escapament aproximadament cada 20.000 km. És una operació ràpida amb la qual podem detectar avaries imminents i prevenir així danys més grans i més costosos.

    Ha de procedir-se a la substitució del component que presenti esquerdes, forats o símptomes de corrosió.

  • Cada quan se sol canviar un catalitzador?

    En condicions normals els catalitzadors se solen substituir cada 80.000 a 100.000 km, però en cas d'impacte se'n pot produir la destrucció interna de manera fulminant i, per això, és aconsellable revisar el catalitzador almenys una vegada cada 30.000 km.

  • Per què es deteriora més ràpidament el sistema d'escapament d'un cotxe que realitza trajectes curts?

    Sempre que es crema un hidrocarbur (gasolina o gasoli) es genera vapor d'aigua. Aquesta aigua passa pel tub d'escapament i s'evacua a l'exterior mentre el motor està en marxa. En aturar el motor, si el conducte d'escapament no s'ha escalfat prou, a causa d'haver fet un trajecte molt curt, el vapor d'aigua es condensa al seu interior i actua corroint els metalls amb els quals entra en contacte.En condicions normals els catalitzadors se solen substituir cada 80.000 a 100.000 km, però en cas d'impacte se'n pot produir la destrucció interna de manera fulminant i, per això, és aconsellable revisar el catalitzador almenys una vegada cada 30.000 km.

    Si el vehicle realitza trajectes llargs, tot el tram d'escapament s'escalfa prou, de manera que en aturar el motor, la temperatura d'aquests conductes impedeix la seva condensació i acaba expulsant el vapor d'aigua.

  • Puc superar la ITV amb el catalitzador en mal estat?

    El catalitzador té la missió de reduir les emissions de gasos contaminants que genera el motor en cremar el combustible. Aquests gasos nocius, en entrar en contacte amb la superfície activa del catalitzador es transformen parcialment en elements innocus. Un catalitzador en mal estat no pot neutralitzar aquests gasos i, com a conseqüència, els equips de detecció i anàlisi d'emissions amb què estan equipades les estacions d'ITV detecten i sancionen aquesta anomalia i impedeixen que el vehicle superi la inspecció.